BINE AŢI VENIT PE BLOGUL MEU! ***** DACĂ BLOGUL CORESPUNDE CERINŢELOR VOASTRE ŞI VREŢI SĂ FIŢI INFORMAŢI DESPRE NOILE POSTĂRI SAU COMENTARII AVEŢI POSIBILITATEA SĂ VĂ ABONAŢI LA CEEA CE DORIŢI. E GRATIS! ***** "UN OM INFORMAT ESTE UN OM PUTERNIC" (John Davison Rockefeller) ***** "Nu vă ataşaţi decât de oamenii vrednici de stimă; Evitaţi mai presus de orice compania celor laşi; Nimeni nu îi respectă, nici măcar cunoscuţii lor." (Alceu) ***** "Adevăratul curaj nu este forţa brutală a eroilor vulgari, ci hotărârea fermă a virtuţii şi a raţiunii ." ( Alfred North Whitehead ) ***** "Curajul este virtutea care face posibile celelalte virtuti." (Winston Churchill) ***** "Daca taci atunci cind ar trebui sa vorbesti, sa stii ca esti fricos." (Abraham Lincoln)***** "Cel care nu are curajul să vorbească pentru drepturile sale nu poate câștiga respectul celorlalţi." (Rene Torres) ***** „Toate lucrurile măreţe din lume sunt realizate de nişte naivi ce cred cu tărie într-un lucru care , în mod absolut evident pentru toată lumea , este imposibil de realizat .“ Frank Richards ***** ''De ne va fi interzisă libertatea de exprimare, proşti şi tăcuţi, vom fi conduşi precum oile spre abator'' George Washinghton ***** VĂ DORESC O ZI BUNĂ!

IMPORTANT!

NU UITAȚI!

BLOG-ul FOLOSEȘTE COOKIE-uri.
CONTINUAREA URMĂRIRII BLOGULUI CONSTITUIE ACCEPTUL DUMNEAVOASTRĂ.
MULȚUMESC!

marți, 23 iulie 2013

- Model de petiţie către societăţile de furnizare servicii apă-canal care recurg la debranşări generale afectând şi consumatorii buni platnici

Pentru că sunt tot mai dese abuzurile societăţilor de apă-canal prin efectuarea de debranşări generale din cauza răi platnicilor, afectând, în felul acesta, şi pe cei buni platnici am hotărât să vă pun la dispoziţie o petiţie prealabilă fără de care, orice acţiune în instanţă, nu va avea câştig de cauză datorită faptului că se sare pasul negocierilor privind rezolvarea situaţiei în mod amiabil (aşa zisa mediere)... In cazul de faţă este vorba de abuzurile comise de S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A, abuzuri care vor duce la pierderea, de către aceasta, a tuturor proceselor intentate de către consumatorii buni platnici afectaţi de toate aceste abuzuri. Petiţia se poate aplica şi către alte societăţi de furnizare servicii apă-canal care recurg la aceleaşi abuzuri pentru a-şi recupera datoriile de la răi platnici.
Foarte curând voi posta şi un model de chemare în judecată a societăţilor furnizoare de servicii apă-canal...

Modelul petiţiei:


Către S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A.,
În atenţia domnului Avram Costel, director general,


  Subsemnaţii din tabelul de mai jos, semnatari ai acestei petiţii şi locatari ai blocului nr....., sc. .... din localitatea .............................., judeţul ......................................., strada..................................., nr. ........................ în urma anunţului pus la uşa scării/blocului/asociaţiei privind debranşarea scării de la apă potabilă datorită restanţelor la plata apei a răi platnicilor .........................................................................................., vă supunem spre atenţie următoarele:

1)    În conformitate cu Ordonanţa nr. 32/2002 din 30/01/2002 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 94 din 02/02/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, art.22 aliniat (1), S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A.,are dreptul de a sista serviciile apă-canal DOAR beneficiarilor răi platnici: „Art. 22. - (1) Operatorii au dreptul să sisteze serviciile de apă şi de canalizare şi să îi debranşeze de la reţeaua publică pe acei utilizatori care nu şi-au achitat contravaloarea serviciilor furnizate/prestate, inclusiv majorările pentru întârziere, în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor. Măsura debranşării de la reţeaua publică se poate lua numai în urma unei notificări prealabile adresate utilizatorului restant şi se poate pune în aplicare după 5 zile lucrătoare de la data primirii acesteia.”. Acelaşi lucru îl prevede şi Legea serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. 241 din 2006 republicată cu modificările și completările ulterioare la art.32: „(1) Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor în instanţă. (2) Măsura debranşării de la reţeaua publică se poate lua numai în urma unei notificări prealabile adresate utilizatorului restant şi se poate pune în aplicare după 5 zile lucrătoare de la data primirii acesteia; transmiterea se poate face prin curier sau prin scrisoare recomandată. Procedura de notificare se va considera îndeplinită şi în cazul unui eventual refuz de primire a acesteia din partea utilizatorului.”;

2)    Privarea de apă potabilă poate duce la îmbolnăvirea oamenilor cu peste 100 de afecţiuni. Spre exemplu, din cauza lipsei apei, oamenii pot fi afectaţi de boli digestive ce duc până la toxi-infecţii alimentare, dizenterie, holeră sau hepatită de tip A. În plus, lipsa apei şi, implicit, a igienei, duce la boli parazitare sau contaminări parazitare. Pe cale de consecinţă considerăm privarea de apă potabilă ca fiind un act terorist împotriva umanităţii, o supunere la tortură şi la o pedeapsă (nemeritată a consumatorilor buni platnici) prin tratament inuman şi degradant. Acestea fiind spuse, vă supunem spre atenţie şi prevederile Constituţiei României art.22 ((1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate. (2) Nimeni nu poate fi supus torturii şi nici unui fel de pedeapsă sau de tratament inuman ori degradant.) şi art.34 ((1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat. (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice.), prevederile Cartei Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, art.4 şi prevederile Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, art.3 şi art.5, aliniat (1) ;

3)    În data de 29 Iulie 2010, Consiliul Naţiunilor Unite a adoptat o rezoluţie prin care Dreptul Omului la Apă şi Sanitaţie a fost transformat în drept universal.

Date fiind acestea, în cazul în care S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A.,ne va priva, pe noi cei care suntem buni platnici, de furnizarea apei potabile, ne vom considera îndreptăţiţi să facem plângeri către OPC, A.N.R.S.C. şi să acţionăm S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A.,în instanţă pentru punerea în pericol a sănătăţii şi vieţilor noastre şi vom cere, pe lângă reînceperea furnizării serviciilor de apă-canal, şi daune morale care vor depăşi cu mult sumele pe care vi le datorează  consumatorii răi platnici.
   Mai menţionăm faptul că S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A.,are la dispoziţie multe alte instrumente de a-şi recupera datoriile de la consumatorii rău platnici înainte a a face ameninţări cu debranşarea totală a consumatorilor afectând şi consumatorii buni platnici.
   Drept pentru care semnăm în tabelul de mai jos:


Nr.
crt
Nume şi
Prenume
Apart.
B.I. sau C.I.
Semnătură





















Am avut o discuţie cu senatorul PPDD, Haralambie Vochiţoiu şi mai apoi cu un reprezentant al său şi mi s-a promis că va face şi el public acest model de petiţie, mai ales dacă ţinem cont că, noi oamenii simpli, nu prea contăm nici în ochii presei şi nici în cei ai factorilor decizionali chiar dacă ŞTIM MAI MULTE ŞI AVEM MAI MULTĂ DREPTATE decât cei cu diplome şi cu funcţii... Dacă trimiteam eu presei acest model de petiţie, mai mult ca sigur, ar fi fost ignorat... În schimb dorinţa senatorului PPDD, Haralambie Vochiţoiu, de a-l face public va ajuta mai mulţi oameni. Asta înseamnă că este o recunoaştere că acest model de petiţie corespunde în totalitate legislaţiei în vigoare.



Articol publicat in "MESAGERUL HUNEDOREAN" 31.07.2013

În ceea ce mă priveşte, deja am folosit-o în oraşul Uricani, jud. Hunedoara în data de 22.07.2013 şi am primit nr. de înregistrare în 24.07.2013. Rezultatul a fost că ameninţarea cu debranşarea tuturor consumatorilor nu s-a mai pus în aplicare.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu