BINE AŢI VENIT PE BLOGUL MEU! ***** DACĂ BLOGUL CORESPUNDE CERINŢELOR VOASTRE ŞI VREŢI SĂ FIŢI INFORMAŢI DESPRE NOILE POSTĂRI SAU COMENTARII AVEŢI POSIBILITATEA SĂ VĂ ABONAŢI LA CEEA CE DORIŢI. E GRATIS! ***** "UN OM INFORMAT ESTE UN OM PUTERNIC" (John Davison Rockefeller) ***** "Nu vă ataşaţi decât de oamenii vrednici de stimă; Evitaţi mai presus de orice compania celor laşi; Nimeni nu îi respectă, nici măcar cunoscuţii lor." (Alceu) ***** "Adevăratul curaj nu este forţa brutală a eroilor vulgari, ci hotărârea fermă a virtuţii şi a raţiunii ." ( Alfred North Whitehead ) ***** "Curajul este virtutea care face posibile celelalte virtuti." (Winston Churchill) ***** "Daca taci atunci cind ar trebui sa vorbesti, sa stii ca esti fricos." (Abraham Lincoln)***** "Cel care nu are curajul să vorbească pentru drepturile sale nu poate câștiga respectul celorlalţi." (Rene Torres) ***** „Toate lucrurile măreţe din lume sunt realizate de nişte naivi ce cred cu tărie într-un lucru care , în mod absolut evident pentru toată lumea , este imposibil de realizat .“ Frank Richards ***** ''De ne va fi interzisă libertatea de exprimare, proşti şi tăcuţi, vom fi conduşi precum oile spre abator'' George Washinghton ***** VĂ DORESC O ZI BUNĂ!

IMPORTANT!

NU UITAȚI!

BLOG-ul FOLOSEȘTE COOKIE-uri.
CONTINUAREA URMĂRIRII BLOGULUI CONSTITUIE ACCEPTUL DUMNEAVOASTRĂ.
MULȚUMESC!

joi, 14 martie 2013

- Propuneri pentru modificarea Constituţiei României


Au început să apară propuneri pentru modificarea Constituţiei, unele aberante şi altele de tip băsist pentru a-l proteja pe Băsescu după ce nu mai este guvernator al României... De aceea mi-am propus să reiterez propunerile făcute de mine, în timp, către politicieni prin postări pe blogurile lor, pe paginile şi conturile lor de pe Facebook şi prin înmânarea directă de documente cu propuneri făcute de mine. Voi începe cu:

1) Art. 1 RĂMÂNE NESCHIMBAT cu menţiunea că la aliniatul (2) forma de guvernământ poate fi schimbată prin lege organică în urma unui referendum naţional (aici trebuie introdus votul obligatoriu la referendumurile la nivel naţional).
2) Art. 3 aliniat (3) se completează cu introducerea noţiunii de regiune (care nu poate fi înființată pe criterii etnice)  şi cu păstrarea celorlalte forme de organizare
3) Art. 5 la aliniatul (2) se modifică cu completarea că cetăţenia română dobândită prin naştere poate fi retrasă în cazul trădării de ţară şi/sau a interesului naţional.
4) Limba oficială în România este limba română.
5) Art. 12 se completează cu următorul text: Arborarea drapelelor pe clădirile şi în interiorul clădirilor publice: se arborează doar drapelul României şi cel al UE. În cazul acţiunilor sau evenimentelor de natură internaţională pot fi arborate drapelele naţiunilor participante.
6) Studierea religiei în unităţile de învăţământ să fie opţională pentru elevi şi doar cu acordul părinţilor.
7) Art.16 la aliniatul (2) se completează cu menţiunea: indiferent de funcţia avută în cadrul statului român.
8) Parlamentul rămâne bicameral şi cu un număr de membrii după cum urmează:
       Senat:                câte 2 senatori din fiecare judeţ şi din Bucureşti;
       Camera deputaţilor: câte 5 deputaţi din fiecare judeţ şi din Bucureşti.


(România are 41 de județe + municipiul București... Deci rezultă 84 de senatori și 210 deputați .. Total 294 de parlamentari... Dacă, totuşi, se doreşte câte un deputat de fiecare sector în Bucureşti, atunci se poate modifica numărul la 6 deputaţi, ceea ce ridică numărul la 295 parlamentari, la care se vor adăuga și reprezentanții minorităților care sunt vreo 18-20, adică un total de 313 - 315 parlamentari. Deci, o economie majoră pentru bugetul ţării și echitate între județe + București.  Ținând cont ca România are o populație care se învârte în jurul a 19 milioane de locuitori, tot avem mai mulţi parlamentari decât SUA...)


9) Premierul este desemnat de majoritatea parlamentară şi, în urma votului din Parlament, validat de Preşedintele României, prin semnarea decretului de învestire.
10) Mandatul preşedintelui României să coincidă cu mandatul parlamentului, adică să fie de 4 ani.
11) Judecătorii CCR să fie propuşi de către toate instanţele de judecată după care să fie audiaţi de o comisie formată din magistraţi, reprezentanţi ai organizaţiilor privind apărarea drepturilor omului şi reprezentantul Ministerului Justiţiei, având un număr impar de maxim 15 membrii. Numărul judecătorilor pentru CCR sa fie impar şi maxim 9 judecători, care vor fi desemnaţi de comisie pentru a fi validaţi de Parlament şi atestaţi de preşedintele României pentru un mandat de 5 ani. Judecătorii desemnaţi trebuie să aibă o vechime de minimum 10 ani şi să nu aibă vreo hotărâre contestată şi infirmată la CEDO. De asemenea, CCR şi judecătorii acesteia, trebuie să răspundă în faţa aceleaşi comisii în care au fost validaţi, judecătorii putând fi demişi, în urma unor acuzaţii de corupţie, partizanat politic, etc., prin votul 50%+1 din membrii comisiei.
12) Aceleaşi proceduri şi în cazul CSM cu menţiunea că vor fi candidaţi şi procurorii care nu vor putea deţine funcţia de preşedinte a CSM.
13) Seviciile secrete şi speciale vor fi conduse de persoane desemnate de Ministerul de interne şi Ministerul justiţiei şi votate în Parlament după ce vor avea acordul CSM.
14) Ordonanţele de urgenţă vor putea fi emise doar în condiţii grave pentru ţară şi în perioada vacanţei parlamentare.
15) Nu se pot face asumări de răspundere pe legi organice decât în cazul în care acestea duc la scoaterea statului român dintr-un impas economic şi/sau politic.
16) Orice încălcare a Constituției, cu premeditare, să fie considerată crimă cu premeditare și pedepsită ca atare.

O ultimă propunere, ținând cont că președintele țării poate avea doar două mandate și că foarte mulți primari și președinți de consilii județene și-au constituit o mafie locală, fiind imposibil să fie schimbați prin vot pentru că, prin această mafie locală, cumpără voturile, amenință și șantajează oamenii pentru voturi și, chiar, fraudează votul:
PRIMARII ȘI PREȘEDINȚII DE CONSILII JUDEȚENE SĂ NU POATĂ AVEA MAI MULT DE DOUĂ MANDATE (exact ca președintele României) SAU MAI MULT DE DOUĂ MANDATE CONSECUTIVE...

Cine mai vrea să facă propuneri, poate să le adauge ca şi comentarii la acest articol...

12 comentarii:

  1. Mai Cojmane ! tu chiar n-ai minte ? cum sa fie 2 senatori si 5 eputati per judet ? tu stii ca sunt orase care au mai multi locuitori decat unele judete? si daca tot vrei sa-i reduci atat de mult atributiile Presedintelui, de ce nu propui desfiintaea Ptrsrdentiei? ... sa ne conduca primarii si prefectii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din contra, Anonimule... Fa un calcul simplu: Romania are 41 de judete + municipiul Bucuresti. Deci rezulta 84 de senatori si 210 deputati... Total 294 de parlamentari... Deci o economie majora pentru bugetul tarii si echitate intre judete + Bucuresti. Tinand cont ca Romania are o populatie care se invarte in jurul a 19 milioane de locuitori, tot avem mai multi parlamentari decat SUA... Cat despre presedintele Romaniei, el trebuie sa reprezinte tara din punct de vedere politic, pe plan intern si extern, si sa fie mediatorul intre fortele politice, patronate si sindicate fara a fi partizan politic. Cum in Romania, poporul, alege parlamentarii si presedintele este corect ca parlamentul(reprezentantul poporului) sa se organizeze singur fara interventia presedintelui si presedintia la fel, fara interventia parlamentului in limita prevederilor constitutionale si a legilor in vigoare.
      Din toate acestea rezulta ca tu nu ai minte, mai ales ca promovezi discriminarea.

      Ștergere
  2. Parlamentul se dizolva de catre Presedinte ca urmare a aprobarii a mai mult de jumatate din numarul membrilor ./ Se sanctioneaza prin lege neprezentarea in fata Parlamentului sau a comisiilor acestuia , urmare a solitarii acestora ; de asemenea se sanctioneaza delaratiile false , comportamentul neadecvat , refuzul de a furniza informatiile solicitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imunitatea Presedintelui :(1)Presedintele nu poate fi tras la raspundere juridica pentru pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului(2) Presedintele poate fi urmarit si trimis în judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara încuviintarea Parlamentului ,dupa ascultarea lui. Urmarirea si trimiterea în judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie. Competenta de judecata apartine Înaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (3) În caz de infractiune flagranta, Presedintele poat fi retinut si supus perchezitiei. Ministrul justitiei îi va informa neîntârziat pe presedintii Parlamentului asupra retinerii si a perchezitiei. În cazul în care
    Parlamentul constata ca nu exista temei pentru retinere, va dispune imediat revocarea acestei masuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici am o remarca: din momentul in care o persoana ajunge in functia de presedinte al Romaniei, aceasta nu trebuie sa mai aiba opinii politice si trebuie sa fie echidistanta fata de toate formatiunile politice, patronate, sindicate, institutiile statului pentru a putea fi, cu adevarat, un mediator. Deci, eu zic ca trebuie sa fie tras la raspundere pentru declaratii politice, mai ales daca acestea sunt partinitoare sau discriminatoare... Altfel vom fi expusi posibilitatii de a mai avea indivizi de tipul lui Basescu si istoria se va repeta.

      Ștergere
  4. 85/3 dispare.(1) Presedintele României desemneaza un candidat pentru functia de
    prim-ministru . Guvernul este investit pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
    (2) În caz de remaniere guvernamentala sau de vacanta a postului, primul ministru alege alti membrii si ii supune aprobarii Parlamentului.
    91.Presedintele încheie tratate internationale în numele României pe baza imputernicirii acordate de Guvern,negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, într-un
    termen rezonabil. Celelalte tratate si acorduri internationale se încheie, se aproba sau se ratifica potrivit procedurii stabilite prin lege.
    109/2.Numai Camera Deputatilor si Senatul au
    dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savârsite în exercitiul functiei lor. Daca s-a cerut urmarirea penala,Parlamentul poate dispune suspendarea acestora din functie.
    Competenta de judecata apartine Înaltei Curti de Casatie si
    Justitie.
    (3) Cazurile de raspundere si pedepsele aplicabile membrilor Guvernului sunt reglementate printr-o lege privind responsabilitatea ministeriala
    125.(1) Judecatorii numiti de CSM sunt inamovibili, în conditiile legii.
    (2)Numirea, precum si promovarea, transferarea si sanctionarea judecatorilor sunt de competenta Consiliului Superior al Magistraturii, în conditiile legii sale organice
    (4) Parlamentul poate decide , la sesizarea Ministrului Justitiei , demiterea oricarui judecator.
    Deciziile CCR pot fi respinse dupa reexaminare de catre Parlament cu votul majoritatii .

    RăspundețiȘtergere
  5. Alegerile parlamentale si prezidentiale( prima etapa ) se desfasoara simultan , la fiecare 4 ani ,in prima duminica a lunii noiembrie .
    dispar 98/2, 97/2

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru propuneri... Astept si altele. Pana atunci voi prelucra aceste propuneri si le voi adauga la celelalte 15 facute de mine...

    RăspundețiȘtergere
  7. La reuniunile forurilor UE , reprezentant de drept este primul ministru sau delegatii acestuia.

    RăspundețiȘtergere
  8. Gheorghita Zbaganu10 mai 2013, 12:10:00

    Neapărat trebuie introdusă în constituție faptul că alegerile vor fi PE LISTE și FĂRĂ NICI UN PRAG ELECTORAL. Și , mai ales, FĂRĂ NICI O TAXĂ pe care să o plătească acela care candidează. Eventual se vor prezenta niște liste cu suținători, ca să nu ne trezim cu mii de candidați. Votul este OBLIGATORIU. Doar așa se va putea asigura o oarece reprezentativitate socială.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum adica nominalizarile sefilor serviciilor secrete/speciale se face de catre MAI sau MJ si avizarea lor de catre CSM? Admit ca numirea lor este de competenta parlamentului, insa selectia candidatilor o face comisia de specialitate din parlament, nu ministrul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simplu: PENTRU A PUTEA FI DEMISI MAI USOR IN CAZUL ABATERILOR SI/SAU ABUZURILOR...

      Ștergere